tystnad tagning kamera 2

Nu är jag hem-ljuva-hemma igen!

God Jul till alla som förtjänar det och hoppas alla har myst som bara den nu!
Jag har festat hejdlöst med morfar i dalarna nu i en vecka.
Min morfar har en underbar göteborgsk-dialekt och så har han sågat av halva lillfingret.
Han har bott i hela vida världen och varje jul får han en chokladask som jag hjälper honom lite på traven med.
Och varje jul är det helt smockfullt i våran bil så jag och Hanna kvävs nästan.


Dalarna = Minusgrader-land  för himla kallt va det. Men då stannar ju snön kvar så det är bra!
Jag tror att jag har någon slags medfödd snowboard-talang så jag är rätt stolt. Fast skidor är roligare. Men vi har inte bara harvat runt i backarna utan på platten också! Nu ni, Soppe och Karro, nu ligger ni risigt till med tjejvasan-träningen för jag har legat i hårdträning ska jag ta ock tala om!!! hehe nejdå, men nästan 2 mil blev det i alla fall.

Det har liksom blivit lite som en tradition nu tycker jag, att det är alltid någon som får en cykeltröja eller springbyxor, eller varför inte en fleece-tröja i julklapp?
Jonas och Åsa (bror 2 och syster 1) fick skidhandskar och Åsa fick också springbyxor. Pappa och Carola fick nya cykeltröjor och jag och Hanna fick underställ och extremt över-skillade fleece-tröjor osv osv

Jag fick också andra bra saker t.ex. presentkort och kläder. I våran familj firar vi två "jular", först
lilla julafton (som är mycket roligare än vanliga) med alla vi 5 barn + familjer. Sen på vanliga julafton är det vanliga lilla familjen med morfar och morbröder också.
Varje kväll har vi som tradition att alla bänkar sig framför tv:n och vi tar fram massa julgodis och morfar sitter nöjd i sitt hörn och knäcker nötter. Då vet man att det är jul på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mhäää vafaan då! bara för att dte inte är nån snö i stockholm! mamma e fet orolig över kvinno-vasan nu bara för att vi inte har tränat nått. BLÄÄÄÄÄ

2008-12-29 @ 21:16:44
Postat av: malinspökar

haha men det går bra, jag kan tvinga med dig på spinning så tränar vi benmuskler iaf :P

2008-12-30 @ 12:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0