Bara helt vanliga saker som jag funderar på...


fina ord:
situation
speciell
precis
karamell
sova
snöstorm
nostalgi
spöke
lokomotiv
garderob
fint

Nästan alla ord som har med kroppen att göra är skitfula:

lår
halsmandlar
häl
örsnibb
näsborre (borre?!?)
höft
knäskål
sena
brosk
gom
tandkött
haka
armhåla

De fina skulle vara:

svanskota
skulderblad


Man kan faktiskt säga:
"Vaniljklass är himla gott"
"I min skola finns det inga glasser, bara mentorsgrupper"
...för det låter ändå likadant



Man skulle kunna tro att orden "giraff" och "graffiti" härstammar från varandra för de ser typ likadana ut. Men OJ va olika de låter.



Det finns ett ställe på Nya Zeeland som heter:

Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu



och det var dagens lektion...

Kommentarer
Postat av: liina

jag har lite frågor;

1.det kan ju inte finnas ett ställe som heter Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu?!

2.eller?

3. är det du på bilden?

4.hur har du gjort de isåfall? <3

2010-03-10 @ 21:37:02
Postat av: liina

hehe, har listat ut hur du kirrade bilden nu. jäkligt snyggt äre!

2010-03-10 @ 21:40:37
Postat av: li

1. snygg tjej

2. håller med näs-BORRE??!! den som kom på det ordet måste ju varit dum i huvudet

3.snygg tjej

2010-03-10 @ 22:18:34
URL: http://schizosusanna.blogg.se/
Postat av: e

jag kom på näsborre, jag är bäst.

nä, du är bäst <3

2010-03-10 @ 22:47:01
URL: http://fuckhighheels.blogg.se/
Postat av: Sophie

åhh du gjorde precis min svenska läxa, thank you! Ska "ta med" mig det fulaste svenska ordet ja kan komma på imorrn o nu ere ju kirrat. Fast ja tycker att "tjorre" (aka. Kiosk) måste va bland det ABSOLUT fulaste ordet som finns, fyfan, ja vill SLÅ det!

2010-03-11 @ 14:07:36
URL: http://hejbruno.blogg.se/
Postat av: Ulrika

haha, älskar klass och glass!

Men nästan så jag inte tror på det om australien.

Du är rolig!

2010-03-11 @ 21:25:40
Postat av: Soph

ja förstår inte klass glass grejen :S

2010-03-11 @ 22:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0