Pellefant är en liten blå elefant, dryg, självgod och envis.

Odd fyllde 40!
Det firades. Alla barnen från bullerbyn med familjer på en herrgård.
Det här är min bror Odd. Han har precis fyllt år så om man ser honom kan man säga grattis i efterskott. Han är jätteduktig på att diska och laga mat, fast allra duktigast är han på att vara olat. Odd tävlar i triathlon och varje gång man nämner hans namn ska någon kommentera att det är ett roligt namn.
Det här är min syster Hanna. Hon är jättesmart när man ska plugga för hon ska bli läkare, fast hon är ganska korkad när det gäller naturliga saker som att veta vem Josef Fritzl är osv. Hon har också ont i magen typ hela tiden och till frukost äter hon något jättekonstigt som hon har kommit på själv. Sen snor hon mina kläder (skåda min kavaj). Fast det får hon ju för hon är ju så söt.
I bakgrunden ser vi Tilde. Tilde är min andra syster Åsas dotter. Tilde har även hon en syster som heter Smilla. Tilde och Smilla kollar på pirates of the carribien även fast det är alldeles för läskigt för dem och berättar att de brukar höra hur pappa poppar poppcorn efter att de har gått och lagt sig. De har en katt som heter Fermi och det finns nog ingen snällare katt än han, fast Smilla sa att hon vill bara gosa med honom på vintern för på sommaren har han mask i magen och de kan krypa ut på henne.
Det här är jag.
Jag tycker det är bra när barn inte orkar äta upp deras grädde och sylt till pannkakorna.
Grädde och sylt är ju så himla gott tillsammans.
Det här är min andra bror Jonas och hans flickvänn Sylvia. Jonas har bott i Spanien flera år fast han kan ändå inte ett enda ord spanska. Han har en tävling med Tilde 8 år om vem som kommer ta körkort först (Tilde kommer vinna). Det är jätteroligt när Jonas får sitta vid barnbordet, för han är egentligen fett gammal. Och så har han fett bra musiksmak.
Här är min gosemamma Louise. En gång när vi mellanlandade i Amsterdam så skulle vi kissa på flygplatsen, och efter ett långt tag så kommer mamma utrusandes från sitt bås och skriker till alla i kön "Nicht spolen!!!!!" Det var jättekul för man kan ju inte säga nicht spolen, det finns inget som heter nicht spolen. Mamma är helt stört sinnessjukt bra på att rita och hon har sytt både min balklänning och min studentklänning. Hon är även den mest oroligaste mamman man kan tänka sig, och hotar med att ringa polisen lite titt som tätt. Fast det gör inte så mycket för på torsdagar handlar hon alltid minst ett paket ballerinakladdkaka

Kommentarer
Postat av: sophie

åhh asså du har så himla mysig familj!!

2010-10-16 @ 19:06:22
URL: http://hejbruno.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh så mysigt. Och vad fin din mamma är! Mamma Louise! Har haft en riktigt dålig dag. Det här inlägget och ett supermysigt samtal med en vän på väg hem från biblioteket idag räddade allt! puss

2010-10-16 @ 19:29:54
URL: http://thnorth.tumblr.com
Postat av: Kim

Åh Pellefant!!!! Min mamma brukade hitta på en saga som handlade om Pellerina och Pellefant! Underbart vilka minnen som kom tillbaka. Malin, you made my day. Underbart skrivet. Underbar familj. Puss! <3

2010-10-16 @ 23:10:12
URL: http://itsybitsies.blogg.se/
Postat av: lina

du är så fin

min vän, maliin

2010-10-17 @ 14:15:05
Postat av: Hanna

Hahaha det här var det roligaste jag läst på länge!! Fem poäng i familjekunskap! Gulligt :D

2010-10-17 @ 17:22:59
Postat av: Kim

en annan sak som jag tycker e kul är att din mamma är kusligt lik vattnets mamma, vem vet... vi kanske får små mini-malinsar i framtiden hihihi ^^

2010-10-18 @ 22:15:39
URL: http://itsybitsies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0