egypten

Hello Sweden!

Nu har jag hittat tillbaka till underbara sverige efter en hektisk vecka i Egypten.
Det va varmt och väldans skönt väder! Vi åkte ut med båt till en ö och snorklade, vi kollade mycket i staden och stekte på playan.


Vi utforskade röda havet en hel del, hittade nemo gjorde vi också.



Min systeryster är väldigt bra på prutning, jag försökte lära mig lite trix men beslöt mig sedan för att hon fick va min dealer.
Och den som säger det förbjudna ordet baklava blire synd om.


Kan börja med att säga att godaste maten var kinamat.
Glassen var... annorlunda. Fast den egyptiska maten va också god, fast inget slår kinamat i min värld.


Vi tog oss ut i öknen där det blev lite fekke med kompis kamel


Där träffade vi underbara barn...


...och de blev nästan kidnappade.


toan var däremot inte lika fancy


Hahah himla kul, vi sprang i sanden, hanna längst ner...


..och vips så trilla tanten i rosa och hatten far iväg


Kan däremot medge att killarna inte va lika skrattretande, nästintill omöjligt att gå ut och jag som tyckte att Italien va jobbigt.
Pyttsan.
Hela landet påminde lite om Indien tyckte Hanna, sand överallt, får slaktades utanför dörrarna, bilar som tutade bättre än vad de körde och så är man halvt bortgift.
Vaknade på morognen vid 5 av att moskén över gatan hade böneutrop över hela staden , uppnådde nog 932693 decibel.

Himla skoj och annorlunda resa !

avslutar med att säga att natten till hemresan kom den fruktade magsjukan på visit (faraos hämnd). Inte alls kul att spy 12 gånger i varma afrika,  sitta på en flygplats i 5 timmar för att sen flyga i drygt 5 timmar, uuuäääk.

Så idag blev det ingen skola för mig, somnade med vintervila i öronen, vaknade upp 56 låtar senare, stängde av och somnade om, beslöt mig sorgligt nog för att inte gå till skolan pga afrikabaciller, sen lästes det 100 sidor  av Stieg Larsson.

Har nu slagsmål med hälsan, vill vÄrkligen komma till skolan imorogn men det ser mörkt ut. Julkonsert i stan vill jag inte heller missa, nej fy o bajs nu sörjer jag med bloc party.

på återseende

Kommentarer
Postat av: Ester

baklavabaklavabaklava :P

2008-12-16 @ 10:37:24
Postat av: Karinius

Fasen vad härligt, Malinplusbarnen-bilden var himlans söt :D och kinamat i Egypten, perfa alltså!

imorgon ska jag iaf se dig i skolan för jag har tidig lunch och slutar aptidigt :D

KAMEEEEL!

2008-12-16 @ 20:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0