lägereldarnas och sagornas land

Så var ännu en helg över. Har dunder-sovmorgon imorgon till 12:40, jo man tackar!
Ägnat dagen till ära åt att rida,  jag älskar det, då lever man bara i nuet och glömmer allt annat.

Igår bakade jag lussebullar med min älskling ester och vi drack glögg, mysigast på jorden! Sen var jag barnvakt, och vi hade jättmysigt.
Åt indisk hämtmat som slutade överallt, eller okej, en väldigt stor del hamnade i min mage. Vi dansade till whitesnake och åt godis. Jag läste "kaninen som inte ville sova" för fröken och "fantomen i katedralen" för unge herr.
Somnade gjorde de tillslut, jag lyckades hålla mig  vaken enda tills föräldrarna kom hem. Tanken var att jag skulle vidare till Sophie, men kalaset var slut där, jag genomskådade tiden och åkte vidare genom natten till Hallbygård på fest som jag halvt missade. Kul att träffa alla ändå. 
 
Bara en vecka kvar nu, sen lämnar jag och Hanna kontinenten, med målet riktat mot Hurghada.
32 grader och sol, vad mer kan begäras liskom? På lördag försvinner jag till lägereldarnas och sagornas land.

Jag älskar Astrid Lindgren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0