Vart fan ligger Skövde???????

Nu måste man ju skriva något snitsigt om 2008 här, hmm... 
2009 ska bli såå mycket bättre, kan avslöja att we got plans !!

2008 började med... ja vafasen hände då?? Min kusin dog i januari och det gav året en dålig spark i baken.
Alla blev bara sjuka hela tiden så det kan hända att jag mentalt har raderat den perioden med flit.
I februari spelade Karro alldeles för mycket data och jag tror det var då jag kom på den brilianta idén att skaffa ett eget akvarium.
Håkan Hellström släppte ett nytt album För sent för Edelweis, och i mars när Ester fyllde tonåring tyckte jag att det var en perfekt födelsedagspresent att dra med henne på hans spelning på Arenan.
Min pappa åkte vasaloppet för 29 gången, jag är stolt som en tupp.

Tulpanerna började blomma i takt med våra ungdomliga sinnen och plötsligt blev allt mycket roligare när vi började utnyttja att man är 17 år och ung o dum. Inte för att alla hade hunnit bli 17 år då, men månaden var iaf april.
I maj tog vi fram grillen och grillade kyckling på min tomt. Det var mysigt och vi låg på studsmattan och pratade om hur livet leker hela natten.
Diskuterade vad som skulle komma att hända och ristade in livslånga planer i benmärgen.
Sprang runt på djurgården en kväll på något som de valde att kalla Vår Ruset. Fick en medalj och en korg med massa mat.
När jag tänker på en viss melodi påminner det mig om skolavslutningen i edsbergsparken som alla gick runt och sjöng på. Det var förvånandsvärt kallt för att vara i juni men vi hittade en filt som typ 9 personer kröp in under.

En av årets höjdpunkter var Peace and Love festivalen .
Hehehe 6 tjejiga tjejorgalejor slog upp två tält i borlänge och vi döpte vårat camp till Camp Rädda Joppe! Ryktet spred sig om vårat kalas-camp och det slutade med att jag och julia låste in oss i tältet när björn-mannen gick runt och skrek efter om någon visste vägen till rädda joppe.
Våra grannar, som va ganska många lite varstans spelade förskräcklig musik, så vi gick till snygg-Lars och köpte högtalare så hade vi musik-battle, dvs när vi inte åt våfflor.
Jag har nämnt att min födelsedag var världens bästa men jag säger det en gång till, den var världens bästa!!!!
Jag hade en tröja som det stod på "Alla komplimanger får en puss" och en textil-penna med mig i högsta hugg. Senare träffade vi snygg-Björn ifrån Skövde, (vart faan ligger skövde?? ) och Tommy ifrån Mälarhöjden (det var väldigt viktigt vartifrån man kom, tror det måste ha att göra med en slags identitetskris).
Fortsättningen får ni höra i mitt nästa liv.

Juli var den perfekta månaden för picknick och jag hade världens roligaste sommarjobb ute i trädgårdar.
Bottenskrapet var att vi inte han segla något och jag åkte aldrig till mitt sommarställe som är så fint.
Åkte istället till Esters place i augusti innan jag färgade håret blont. Mitt livs misstag visade sig bara bli finare och finare och nu tycker jag om det riktigt mycket faktiskt.
Innan skolstarten åkte jag med till Kittelfjäll för att lära mig lite om fjällekologi. Vi hade väldigt kul och Marcus Didon är helt genial. 

Det började serveras frukost i skolan på fredagarna och i September träffade jag Coldplay i globen, för att i oktober klä ut mig till en fisk. 
I november fyller alla år och jag tror jag började töja hål i örat då, himla bra beslut iaf.

Vi hade kalas i norrviken, sophie hade en klänning på sig och Emma vrickade foten.
Så det som var, i mysiga december när jag flög till Egypten med sis.
Jag har klippt av mitt mästerverk och konstigt nog så vill jag inte färga håret brunt igen.

Det var mitt år, sammanfattat och bra, livet i en låda, 17 år o ung o dum.

Ett nyårslöfte är att bra saker inte får sluta dåligt år 2009, för de hade en viss tendens att göra det under heela 2008.

tjoflöjt sålänge

Kommentarer
Postat av: Karinius

Skövde är väster om mitten av Vättern, sydväst från mina somrars trakter Karlsborg! :D

2009-01-02 @ 12:51:43
Postat av: suss

jag vet var skövde ligger, har till och med släkt där!!!! jag kan visa dig om du vill :)

2009-01-03 @ 23:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0