Narnia vs tomtemor

På dagarna är det fint om man har något att sysselsätta sig med, jag ska nu visa vad jag har sysselsatt mig med i två veckor av december. Jag har sytt en jacka. Jag vill ha en som man kan variera sin militärvintejacka med, en fin sagojacka. Den skulle ha en stor luva, det var hela tanken, en stor sagoluva. Så jag:
klippte ut mönster (som jag ritade själv hehehe mycket bättre så)
Sydde fast allt som en tröja...
Som jag sedan satte på på en gammal ful jacka,  liksom klädde om den.
Luvan fick fleece på sin insida
och en mysig kant. Luvan tog flera dagar kan jag tala om
och jag skadade mig x-antal gånger.
Sen fick tröjan en kjol, som jag gjorde som en ballongkjol. Vid blixtlåset blev det fleecekanter och allt syddes fast i jackan. det tog lång tid. Sen hamnade ett skärp i midjan också.
Och så här blev den!
Philip kallar mig tomtemor, men jag föredrar att säga att jag kommer från Narina

Kommentarer
Postat av: Anonym

så fint malin!

2010-12-15 @ 20:42:40
URL: http://thnorth.tumblr.com
Postat av: lina

åh fintfintfint! har vi pratat om din hund? har du en hund eller önskar du dig en? har jag drömt om att vi diskuterade den där hundbilden du la upp på din blogg? jag vet ingenting

2010-12-15 @ 21:14:34
Postat av: Sophie

Wow!! Du e så duktig flicka lilla!!

2010-12-15 @ 22:23:37
URL: http://hejbruno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0