Jag jagar zombies upp ur graven

För tillfället är den väldigt kall. Nästan alla människor på jorden har en sådan.
Den är i en skala från vit till brun till svart. Ibland även röd eller gul. 
Den är ungefär lika stor som ett äpple. Den liknar ett djur tycker jag, den rör sig i speciella former.
Den ser väldigt levande ut, rätt söt. Den liknar inte något taggit eller vasst, utan för det mesta är den mjuk. Men längst ut finns det håradre saker som kanske kan liknas med något halvvasst, kanske en smörkniv?
Just nu har jag valt att dekorera min lite som en julgran.
Jag tänker bara på bra saker när jag ser den.
Lite romantisk kanske?
Utan att alls vara privat känns den rätt intim. Utan att låta dirty, men jag nuddar inte vem som helst föremål.
Man kan göra så mycket olika saker med detta föremål. 
Jag använder den just nu i detta ögonblick. Har gjort det i några minuter och kommer fortsätta med det. Fast egentligen kan man påstå att jag alltid använder den.
Den är ju alltid med mig. Ibland vet man inte ens vad man ska göra av den. Kanke önskar att den försvann för ett tag. Då stoppar man ner den någonstans. Eller så pysslar man med något obetydligt.
De som inte har någon sån här är det väldigt synd om.
Jag tycker den är fantastisk. Utan den skulle min sida vara tom nu.
Den är tålig också, och ju mer den råkar ut för desto tåligare blir den. Den skadas inte så ofta heller, utan den är rätt uthärdad.
Det enda negativa med den är att man inte bara kan göra bra saker med den, utan även negativa. Jag har alltid haft med mig den.
Dem. För man har faktiskt två. Både killar och tjejer.
Föremålet är extremt smart uppbyggt. Den har en styrka att ändra på saker och ting.  Delen längst ut är spretig och ensamstående, och det finns 5 st sådana.
Rent teoretiskt består den mest av vatten, men det syns inte.
Om jag tar på någon annans tycker jag det är jättemysigt.

Kommentarer
Postat av: e

fett bra

2010-01-24 @ 22:08:29
Postat av: sophie

fett sweet, jag tror jag vet vad det är, fast det tog hela texten att förstå, men nu om man läser dt igen passar allt så bra.

2010-01-25 @ 11:42:37
URL: http://hejbruno.blogg.se/
Postat av: hej

jag tror den är den som man har till pennan och till de dövas språk

2010-01-25 @ 16:36:11
Postat av: Ester

Jag är bäst och fattade vid tredje meningen.

2010-01-25 @ 18:08:33
URL: http://esteresteresterester.blogg.se/
Postat av: julia

okej.. är jag den enda som inte hajjar? Har läst den flera gånger nu men förstår verkligen inte vad det är! SNÄLLA BERÄTTA FÖR MIG!

2010-01-26 @ 19:01:39
Postat av: malin

julle, andra komentarer kan hjälpa dig...

2010-01-26 @ 19:28:20
URL: http://malinsspokstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0