Du kan gömmas i min mun, en människa är inte tung

Jag tänker mig en lagom stor lägenhet. Den ska vara en borstadsrätt, för jag tänker måla på alla ytor och spika sönder väggarna. Om det är högt i tak kan jag hänga upp allt möjligt i små krokar som jag har hittat, till exempel halva min garderob och en och annan pryl. Fast det vill jag göra även om det inte är högt i tak, jag tycker ju om när det dinglar så att det ser ut som om sakerna lever och inte ligger där platta och döda. Emma och jag kan bo tillsammans, hon anser själv att hon lär snubbla på alla små saker överallt (den vita lådan) men att hon gillar min idé för då kan vi prata hela nätterna utan telefonlurar, på en balkong där vi ska odla våra egna grönsaker. Vi tycker att livet är så mycket mer än en lång diet så ibland blir middagen kanske en varsin ben&jerrys framför Love story. Så hos oss finns det inga fjanterier om hur staden kommer se ut om 1 år, vi tar det som det kommer och dansar när vi vill. Emma gillar inte alltid att dansa, men bara för att vi kommer ha det så himla skoj med fina vin-kvällar så kommer hon snart börja vika lite på rumpan till ¤ med mig. Mitt akvarium följer med mig precis som syrénerna följer efter barnens skolavslutning, för man blir lite gladare av att vara i ett rum med ett akvarium i, än i ett rum utan akvarium. Precis som en del mc donalds har kommit fram till. Tanken bakom mitt liv är att det ska se ut lite som Elsas, och jag ska äta långa frukostar med min DN som jag ska läsa genom noggrant. Jag var ju den enda som tänkte att framtiden kommer vara en liten utopi. Och i en utopi kan man vara lite impulsiv och köpa paraplyer till sådana som man tycker om. Det är allt jag vill.  Om man inte gillar djur så behöver man ju inte besöka våningen. Är man allergisk är jag bra på att kompromissa. Balkongfester har aldrig varit fel. Så om man gillar mig, djuren och mina prylar får nästan vem som helst titta in och låtsas att man lever på 50-talet och sticka på en tröja eller två. För att sticka är ju även det väldigt underskattat. Kan du göra skummigt kaffe är du extra välkommen.

Kommentarer
Postat av: ulrika

jag vill vara hos er varenda dag!

2010-05-06 @ 10:41:16
Postat av: Sophie

ja känner att ja tar med mig en tandborste för ja blir nog ganska långvarig...

2010-05-06 @ 19:03:52
URL: http://hejbruno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0