Astrid Lindgrens darnckukhus

Bästa bilden ever
Ola säger: Nu ska vi operera din lep
"Ja va skönt men jag är lite red"
Pappas jobb är alltid väldigt spännande. När vi var små fick jag och syster klä på oss riktiga operationskläder och gå in i operationssalarna (!). Fast sen ville alla läkare ta med sina barn dit så då fick man inte det tillslut.
Jag ritade allitd massa teckningar som blev någon läkartidnings omslag, hihi.
I fredags var jag och hanna med dit, för vi skulle få lite bröstimplantat.
Hoohoehe jag är rolig! Jag behövde ta bort 4 leverfläckar (fulaste ordet) och Hanna var cool, för för några veckor sedan när hon var ute hittade hon en medvetslös tjej inne på klubbens toa och läkarstuderande som hon är så började hon göra hjärt-och-lungräddning ända tills att ambulasen kom och då hade hennes örhänge fastnat i tjejen så hennes örsnibb drogs i två delar. Så hon skulle sy ihop sitt öra igen
Fast hon var även väldigt taggad på brösten
Fett rädda!
Jag har tagit bort prickar förut och det är INTE kul! Man hör hur den sprakar och knastrar när de bränner blodkärl och skär i en. Och så tickar det äckligt när det sys igen. Tänk liksom om de skulle råka skära bredvid bedövingen?! Plus att en leverfläck är lite som toppen på ett isberg, det måste grävas också. Gav ifrån mig värsta grisljudet när det bedövades för det gjorde så ont. Och det gör fortfarande ont :( Fast bröstimplantat hade nog gjort ondare.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja du, nästa gång kör vi på silicontuttar istället! mycket roligare ;D

2011-02-28 @ 00:21:53
Postat av: Anonym

fett duktig hannah! Och stackars örsnibb :( Vi blev brända av avhuggna manettrådar idag när vi snorkla. Kunde följt med er till sjukan och fått salva lr ett plåster! Saknar er helt sjukt?!

2011-03-04 @ 05:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0