Just because we don't feel flesh doesn't mean we don't fear death

Sitter och läser om vildhästar, önskar asamycket att det fanns det fortfarande. Typ som i Ronja. Det står att alla vildhästsarter har idag dött ut, utom en som heter Przewalskihästen. Den har ett eget nationalområde så att den ska överleva. Om man vill kan man se den på zoo också. Och så står det att man inte får blanda ihop vildhästen med förvildade hästar, för det är två helt olika saker. Åh nu ska jag läsa om hästens evolution. Först var den fyrtåig och liten som en räv. Nu är den assnyggggste djuret ever

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh. Jag brukar också känna sådär. Jag brukar också känna hur ledsen jag är för att man har kartlagt hela jorden, det finns inga nya platser kvar. Då blir jag liksom lite klaustrofobisk.

2011-02-04 @ 01:52:20
URL: http://thnorth.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0