KYSSEN (om att vara lycklig)

Om jag tar fram en stor rund skål och häller i golfbollar i den tills de nästan svämmar över, så är min skål full. Jag lånar även några glaskulor i vackra färger, och även dem häller jag ned i min skål. Skålen är fortfarande full. När jag var i Thailand tog vi med oss kritvit len sand hem, och även denna sand häller jag ner i min skål. Skålen är fotfarande full. Den är full, och den svämmar fortfarande inte över. Jag har även en flaska vitt som jag försiktigt tappar upp i min skål. Tillslut är vinet uppe vid kanten och skålen är full.

Vad betyder det här då? Jo, golfbollarna kanske står de stora sakerna i livet som vänner och familj. De gör dig nöjd, även fast din skål inte är full. Glaskulorna är vad du väljer att göra i livet, som jobb och resor. Sanden är lyckan för stunden, t.ex. i att äta en glass. Vinet står för att man kan kosta på sig ett glas då och då. Allt finns där i olika mängder, även fast din skål inte är precis vetenskapligt full så är du ändå nöjd utan att veta om det.

 


Kommentarer
Postat av: sophie

åhh det där hörde jag en gammal gubbe berätta en gång fast han hade en hink och det sista han hällde i var kaffe.

2011-01-27 @ 05:33:35
URL: http://hejbruno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0