Sömnen kommer som en vän mjuk varm hand i tystnaden Sömnen kommer som en vän den dömer ingen Glömmer ingen, öppnar bara famnen

Jag och sömn
Jag kan sova hur länge som helst
hur mycket som helst
när som helst
Jag har länge trott att det är något fel på mig
för jag kan sova hur länge som helst
hur mycket som helst
när som helst
jag vet inte...
När jag blir trött vacklar mina ögon iväg och jag kommer till snarkiala. Där finns bara jag och allt utomstående är bara rekvisita i MIN värld. Min vandring in i snarkiala kan komma när som helst, ofta på jobbet. Min jobbarkompis pratar om växter och jag hör mig själv säga "var det en cykel där?". Hon tittade frågande på mig. Cykel?
Igår var jag med Estrakovich, kollade på film och kom till snarkiala. Mitt fjärde öra hör ester säga "Jag slår vad om att de kommer trilla ner i det där hålet nu" och jag svarar "Det är jag som har sytt spetsen". Sätter mig upp med ett ryck. Inte snarkiala. Vardgasrum. I snarkiala var det jag som hade sytt spetsen, för min svarta nya klänning från den vanliga världen var med och på den har jag sytt fast en spets runt halsen. (Älskar spets). Snarkiala vs vanlig värld. 1-0.  Eller 2-0? Idag, samma visa igen. Min jobbarkompis pratade om... ja vad var det hon pratade om? Kryddor tror jag. Jag höjer rösten för att säga "jag känner den där killen", men när jag högt och tydligt har fått ut mig ett starkt "jag", väcker jag mig själv och fyller i "vet inte...."
Kommer hem, lägger mig på sängen och sover tills halv tio.
Nu ska jag äta middag (halv elva)
5-0. Betydligt mer egentligen.

Kommentarer
Postat av: lina

jag sov på tunnelbanan idag. tur att jag skulle av vid slutstation. puss!

2011-07-06 @ 17:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0