Biomedicinsk analytiker på väg! (rättvis lön för livsviktiga yrken)

Japp. Så står det på dörrarna där jag springer runt om dagarna. Jag har ett ascoolt jobb. Alltså inte barnvakt, utan jag har fått ett riktigt HELTIDSJOBB. Jag är Malin, anställd som laboratiorebiträde på karolinska sjukhuset!!!!!!!!!!!!!! Älskar att jag vill göra det till värsta nyheten, fast det inte är värsta nyheten (bara jag som tycker att cod är roligare än blogg.se)
Men eftersom jag är så COOL ska jag besvara allas utomordentligt genomtänkta frågor!
Jag jobbar på patologen. Dit kommer folk med knölar och hudförändringar som undrar vad sjuttsingen det är för något. Så då tar patologer prov på det. Även allt som prockas bort vid operationer och vid obduktioner som man ska undersöka kommer till patologen.  Provet delas i små delar i ungerfär hundra processer, så hamnar det tillslut på en ascool glasskiva som man kan studera i mikroskop. Och det är här jag kommer in!! Jag är den som sorterar alla glasskivor, och pillar och har mig. Har jobbat där sen förra måndagen och skurit mig ungefär 10 gånger (det blir mycket plåster) fast det gör inget för när man ska hämta plåster går man in i rummet där de skär i organen och knölarna, så då får man spana lite på sånt också! fast det luktar mindre gott.
sådana glas!
jag läser av deras nummer och allt och ställer de till rätta. Så finns de större klotsar med vävnader i också som jag sorterar. och sånt. COOLT

Kommentarer
Postat av: Kim

alltså så jävla coolt jobb!!!

2011-05-12 @ 22:35:00
URL: http://labelgique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0