And everything looks like a gigant cupcake

Har rymt hem till mamma och pappa för lite värme, idag var det en man som snodde ett halsband från mig när jag jobbade. Det var inte alls kul. Så nu är jag hemma hos mami o papi. philipig har ju rymt till varmare breddgrader. och vet ni, i måndags kom det fram en gubbe till mig som först frågade vad klockan var, 25 över sex svarade jag. Sedan så sa han "jo du jag skulle behöva hjälp med en sak, kan inte du följa med hem till mig och hjälpa mig flytta på en byrå?" Min första tanke när någon frågar om hjälp är självklart ja men sen ba nej vänta lite nu.. Den här mannen har alltså gått ut från sin lägenhet, gått till Solna station för att först fråga om klockan och sedan fråga om hjälp? 1. Varför inte fråga sin granne om hjälp? 2. Varför fråga en kortaste tjejen vid busshållplatsen om hjälp för och inte en stark man????? Jag tackade för mig och gick raskt där ifrån, bakom mig ropade han snälla snälla. Dumma gubbe. Men jag håller på att sy en fliströja för hand och nu har jag också en iPhone. Den är så himla himla fin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0